Mit együnk ma? Első lépések
2017. augusztus 14. írta: Hornyák Mariann

Mit együnk ma? Első lépések

Az egyik legnehezebb része egy új diéta, egy étrend, fogyókúra bevezetésének az, hogy kitaláljuk, mi a szöszt is főzhetnénk. A szenzoros feldolgozási zavarral élő gyerkőcök, a válogatós, a szelektíven táplálkozó gyermekek esetében ez halmozottan nehéz. És persze sokan látjuk úgy, hogy bizonyos ételek kifejezetten nem tesznek jót a gyermeknek, és szeretnénk kivonni ezeket az étrendből. Vagy éppen azért kell kivonni, mert ételallergia bizonyosodott be. Sokan inkább a gyógyszeres megoldásokat választják, ami tüneti kezelésre való, majd hoz három másik új tünetet, a gyökerekhez, a probléma valódi forrásához nem jutnak el.

Én mindenkinek, gyereknek és felnőttnek egyaránt első lépcsőfokként a gyógyszermentes, természetes megoldásokat javaslom, és nem csak én, hanem sok szakember is, akikkel együttdolgozom.

Az első lépés az, hogy megvizsgálom, mit viszek be a szervezetembe, mivel stimulálom azt. Mivel minden, amit megeszünk belekerül a szervezetünkbe, az emésztőrendszerünkön keresztül pedig a bélrendszerünk állapotától függően hatással van a szervezetünk működésére. Ez egy olyan alaptézis, amivel nehéz vitatkozni. A beteg emésztőrendszer nem tudja jól feldolgozni az ételeket, így akár még a vitaminokat is felesleges beletömni. Ha pedig folyamatosan olyan ételeket fogyasztunk, ami irritálja a bélflórát, akkor hiába szedünk gyógyszert, maximum egyenlőre hozzuk ki a tünetek mérlegnyelveit, de a bélflóránk továbbra sem tud meggyógyulni. Egyre több gyógyszer kell, egyre több mindenre leszünk érzékenyek, egyre több betegség tör ránk, láthatólag függetlenül mindettől.

Például sokan panaszkodnak felső légúti megbetegedésekre, allergiaszerű orrfolyásra, fülgyulladásra, majd kiderül, hogy ezt mind ételallergia okozza. Csakúgy, mint a refluxot, a fekélyeket, akár még a sejtek elrákosodását is az emésztőrendszer betegségeire lehet visszavezetni (forrás: dr Campbell), így azok gyógyítása is a bélrendszeren keresztül a leghatásosabb.

Ehhez azonban meg kell értenünk ennek a folyamatát. Ehhez szeretettel ajánlom a Soha többé autizmus! Facebook csoportot, ahol a fájlok között minden folyamat egyértelműen, tényszerűen le van írva. Vitathatatlan, bár mégis sokan mondják azt, hogy nem valós az elmélet. A kétkedőknél sokszor kiderül, hogy valójában túl nagy kihívás nekik az életmódváltás, és ezért maradnak meg inkább a problémák felszíni kezelésénél. És ez valóban így van. Rettenetesen nehéz elkezdeni egy diétát. Ugyanúgy, ha valaki fölös kilókkal küzd, iszonyat nehéz lefogyni. Sokkal egyszerűbb ülni a kanapén otthon, és onnan megmagyarázni a világnak, hogy ez nekem miért nem működik. Minden, amiben tenni kell, a komfort zónánkon kívül kell lépni, nehéz. Mindenkinek nehéz. Ezt elismerem. Másokat visszahúzni, lebeszélni azonban, csak azért, mert én nem akarom megcsinálni, már több mint rosszakarattal befolyásolás. Tehát azért mert én túlsúlyos vagyok, nem magyarázhatom meg egy másik túlsúlyosnak, hogy jól van ez így, legyünk együtt kövérek, legalább valaki megérti, hogy fáj a térdem, már alig bírok lépcsőzni. Mint ahogyan én soha senkit nem fogok rábeszélni a diétára, az étrendváltásra, soha nem fogok senkinek beleszólni a döntéseibe, úgy én sem hagyom, hogy engem vagy másokat félrevezessenek vagy bántsanak, elítéljenek egy döntésemért.

Szóval sok tanulás után felismertem, hogy a bélben felszívódó ételek hatással vannak a szervezetünk működésére. Azt is megértettem, hogy ha bizonyos ételek méreganyaggá alakulnak át, és a sérült bélfalakon átjutnak a vér-agy gáton, akkor úgy, mint az oxigén, a vérrel együtt az agyba jutnak. Így képesek az agyi funkciók befolyásolására, akár blokkolására is. Sok-sok ezer, sőt tízezer, millió ember felismerte már azt, hogy az étkezésével hatással lehet a hangulatára, az erőnlétére, a testi és lelki, szellemi egészségére.

20141220dr-life-a-zsirok-szerepe.jpgEz az, amit én is igyekszek kitapasztalni a gyerekeimnél és magunknál. Mondanám, hogy gluténmentes etikai vegán életmódot folytatunk, annyi kitétellel, hogy eszünk állati zsírt és gondosan válogatott húsokat. Szigorúan tej, glutén, cukor és ízfokozók, adalékanyagok nélkül. Szója, néhány keményítő (pl. kukorica), pálmazsír nélkül. Kevés kókuszzsírral. És a tojást is mellőzzük. Ehhez azonban nem egyszerű a heti menüt öszeállítani.

Én úgy kezdtem el, hogy összeszedtem mindazt a 4-5 féle ételt, amit hajlandó volt megenni a fiam még tavaly a diéta előtt. Ezekből kiszedtem azokat, amik megfeleltek a diéta követelményeinek. Ez volt a rizs és a gyümölcsök, illetve akkor még evett sültkrumplit.

Ebből kellett heti menüt készítenem. Így én nem tudtam elkezdeni a diétát az egész családnak egyszerre, egy lépésben, így több szakaszra osztottuk. Az első lépés volt, hogy elhagytuk a tejet, a glutén még maradt. 2 hónapig szépen megszoktuk a tejmentes életet, elég könnyű volt. Mindennek van tejmentes változata, bevezettük a növényi tejeket, tejszínhabot, pudingokat. Sok édességet készítettem, így minden napra jutott finomság.Persze mindig a bélgyógyító diétánk szerint.

A cukrot mi már régen elhagytuk az én konyhámban, most már arra is figyelünk, hogy a cukorkák, nyalókák is szűnjenek meg, amik a nagyszülőktől kikerültek korábban. A legnagyobb falat a glutén volt. Főleg egy tészta-omlett-tortilla-imádó családnak.

Kezdtem a házi kenyérrel. Mivel eddig is imádtam kenyeret sütni, azt hittem, ez lesz a legegyszerűbb. Legalább 42 féle kenyeret megsütöttem, míg sikerült egy olyan, amit valóban meg is ettünk. Persze én makacs voltam, és okosabb. Így nem a kész lisztekkel kezdtem. Ha te szeretnéd megkímélni magadat a 42 féle kudarctól, ajánlom a Szafi liszteket. Eleinte ne a hajdinásat, mert ahhoz idő kell, hogy megszokja az ember.

Így már könnyebb volt, hiszen volt mit beleírni a heti tervezőbe.

Erről szól majd a következő írásom! Addig is készítsétek el a saját diéta követelményeiteket, és ahhoz a listát, hogy mit eszik most a gyerek, mit ehet majd a diéta mellett. Mi a kezdeti 1 darab főétel (natúr főtt rizs) után most, kb 8 hónapnyi diétával ott tartunk, hogy közel 40 féle ételt eszik meg a gyerek mindenmentesen!

Kitartás, menni fog! És itt vagyunk, együtt vagyunk, sokan vagyunk. Van remény :) 

Szeretettel ölellek: Hornyák Mariann

Fairyland Sensory Garden - Szenzoroskert Tündérországban 

A Kék Erdő Alapítvány Blogja

 

magyar_web.png

A bejegyzés trackback címe:

https://fairylandgarden.blog.hu/api/trackback/id/tr2312717322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása